Popularne zastosowania sztucznej inteligencji w biznesie
Wiele firm stosuje technologię sztucznej inteligencji (AI), aby obniżyć koszty operacyjne, zwiększyć wydajność i przychody. AI poprawia również jakość obsługi klienta. Automatyzuje i optymalizuje rutynowe procesy i zadania. Ułatwia podejmowanie decyzji biznesowych. Odpowiednio skonfigurowane systemy AI zdecydowanie zmniejszają ryzyko błędów.
Spersonalizowane doświadczenia zakupowe
Spersonalizowany marketing zwiększa zaangażowanie i lojalność klientów. Poprawia wyniki sprzedaży. Dlatego sztuczna inteligencja w biznesie jest coraz częściej wykorzystywana przez właścicieli firm. AI pozwala zidentyfikować wzorce nawyków przeglądania Internetu i zachowań zakupowych klientów. Wykorzystując miliony transakcji przechowywanych i analizowanych w chmurze, sztuczna inteligencja zapewnia spersonalizowane oferty dla klientów indywidualnych.
Automatyzacja interakcji z klientami
Większość interakcji z klientami, takich jak e-maile, czat online, rozmowy w mediach społecznościowych i telefoniczne, wymaga obecnie zaangażowania człowieka. AI umożliwia jednak firmom zautomatyzowanie komunikacji. Analizując dane zebrane z poprzednich rozmów, można odpowiednio zaprogramować komputery. Wtedy będą precyzyjnie odpowiadać na zapytania klientów. Warto zintegrować AI z uczeniem maszynowym. Wówczas osiągniemy lepsze rezultaty
Doskonałym przykładem jest Chatbots. Mogą jednocześnie rozmawiać z nieograniczoną liczbą klientów. Mogą zarówno inicjować komunikację, jak i odpowiadać.
Pomoc w czasie rzeczywistym
AI sprawdzi się doskonale w firmach, które muszą stale komunikować się z dużą liczbą klientów. Znajduje zastosowanie w branży transportowej i logistycznej. Sztuczna inteligencja może wysyłać w czasie rzeczywistym spersonalizowane wiadomości do użytkowników.
Zadania administracyjne
Niezależnie od tego, czy zdajemy sobie z tego sprawę, automatyzacja i sztuczna inteligencja są powszechnie stosowane w życiu codziennym i zawodowym. Firmy używają oprogramowania do zadań administracyjnych, takich jak wysyłanie faktur lub tworzenie spersonalizowanych wiadomości e-mail.
Istnieją dwa rodzaje chatbotów: automatyczny i AI. Ten pierwszy jest wstępnie zaprogramowany. Może działać tylko w ograniczonych ramach. Dlatego odpowiada tylko na zadane pytania. Natomiast chatbot AI korzysta z przetwarzania języka naturalnego. Rozumie więc pytania klientów i udziela im “inteligentnych” odpowiedzi. Inicjuje też rozmowę.
Nie musi jednak ograniczać się tylko do udzielania odpowiedzi. Może również zamawiać jedzenie, dokonywać rezerwacji w restauracjach, rezerwować loty i prosić o rekomendacje.
Sztuczna inteligencja w HR
Automatyzacja i sztuczna inteligencja mają coraz większy wpływ na branżę rekrutacyjną. Do tej pory rekruterzy spędzali dużo czasu na sprawdzaniu CV i listów motywacyjnych. Planowanie rozmów kwalifikacyjnych również było czasochłonne. Te czynności odwracały ich uwagę od głównego celu, jakim jest dopasowanie odpowiedniego kandydata do danego stanowiska.
Technologia sztucznej inteligencji pomoże rekruterom w szybkim i wydajnym przeglądaniu aplikacji i identyfikacji najlepszych kandydatów. Może gromadzić dane o kandydatach z alternatywnych źródeł, takich jak media społecznościowe.