Jak opracować skuteczną strategię komunikacji marketingowej?

Strategia komunikacji marketingowej ma interdyscyplinarny charakter. Istnieje kilka sposobów dotarcia do potencjalnych klientów.  Zobacz, na co zwrócić szczególną uwagę, by dotrzeć do grupy docelowej.

Logo

Projektując logo, wykaż się kreatywnością. Jest najbardziej widoczną i przywoływaną cechą marki. Nawet jeśli potencjalny klient zapomni nazwę marki, najprawdopodobniej przypomni sobie logo. Pamiętaj, że powinno odzwierciedlać charakter Twojej firmy.

Nie kopiuj pomysłów innych firm. Jeśli nie masz żadnego pomysłu, lepiej wynająć doświadczonego grafika niż popełniać plagiat.  Postaraj się wyróżnić od swojej konkurencji.

Dobre logo jest proste i minimalistyczne. Bezwzględnie unikaj popularnych grafik lub symboli ogólnych, takich jak gwiazda, globus itp. Pamiętaj również, że kolory mogą być Twoim najlepszym przyjacielem lub najgorszym wnukiem. Logo powinno być kolorowe, ale nie przesadzaj. Zwróć uwagę na aktualne trendy kolorystyczne. Zasadniczo nie wybieraj więcej niż trzech kolorów. Wybierz odcień lub kilka odcieni, które wyróżnią Cię na tle konkurencji. Jednak nie używaj całej palety barw!

Jak opracować skuteczną strategię komunikacji marketingowej?

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest często używanym pojęciem marketingowym, ale nie zawsze właściwie rozumiane. Wprowadzając nowy produkt lub usługę, należy odpowiednio wypozycjonować go na rynku. Zwróć uwagę, czy kierujesz go do segmentu podstawowego, standardowego, czy premium.

Zastanów się, w jaki sposób możesz wyróżnić się spośród konkurencyjnych marek. Odpowiedz sobie na kilka podstawowych pytań:

  • Co to jest?
  • Jaką ma korzyść dla klienta?
  • Jak może wpłynąć na konsumenta?
  • W jaki sposób zmotywować klienta do zapoznania się z ofertą?

Obecnie komunikacja marketingowa odbywa się za pośrednictwem mediów, reklam, e-maili i recenzji produktów. Na postrzeganie produktów wpływa opakowanie, cena, wydajność, referencje i rekomendacje medialne.

Reklama

Celem reklamy jest budowanie świadomości marki lub produktu wśród konsumentów i potencjalnych nabywców. Może być nakierowana na walory zdrowotne, wygodę, modę, wygląd, użyteczność lub różnorodność.

Reklama jest kosztownym aspektem promocji marki. Dlatego powinieneś starannie zaplanować kampanię reklamową. Zastanów się nad budżetem i ramami czasowymi. Prasa, ekspozycje zewnętrzne, tablice reklamowe, radio, telewizja, strony internetowe, media społecznościowe (Facebook, Twitter i Pinterest) to popularne środki przekazu.

Określ jasno swoje cele reklamowe w biznesplanie. Może to być np. pewien procent wzrostu sprzedaży, więcej zapytań sprzedażowych.

Jak opracować skuteczną strategię komunikacji marketingowej?

Blogowanie

Stało się przydatną i opłacalną funkcją strategii komunikacji marketingowej. Poprawia optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek. Pamiętaj, by regularnie publikować aktualne, cenne treści. Konsekwentnie blogując, dajesz Google i innym wyszukiwarkom nowe treści do zaindeksowania. Zwróć uwagę na słowa i frazy kluczowe.

W ten sposób możesz nawiązywać wartościowe relacje z potencjalnymi i obecnymi klientami. Budujesz też pozycję lidera w konkretnej branży. Umieszczając systematycznie przydatne informacje, możesz zwiększyć wskaźnik konwersji.