Najważniejsze informacje o SMS marketingu
Krótkie wiadomości tekstowe to od blisko dwóch dekad jedna z najpopularniejszych form kontaktu, z której korzystają ludzie w różnym wieku. Warto wiedzieć, że funkcja komunikacyjna nie jest jedynym zastosowaniem popularnych SMS-ów. Są one bowiem także jednym z najskuteczniejszych i najchętniej wykorzystywanych narzędzi we współczesnym marketingu i reklamie.
Czym jest SMS marketing i na czym polega wykorzystywana w nim masowa wysyła SMS-ów?
SMS marketing – szybkie i skuteczne narzędzie reklamowe
Marketing SMS-owy jest uznawany obecnie za jedno z najlepszych i najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych. SMS-y są bowiem specyficznym kanałem komunikacji, którego wyjątkowość polega na fakcie, że w dzisiejszych czasach każdy praktycznie człowiek dysponuje telefonem komórkowym. Urządzenie to z kolei pozwala mu zarówno wysyłać, jak i odbierać krótkie widomości tekstowe. Posiadanie telefonu komórkowego zawsze pod ręką sprawia z kolei, że jego użytkownik ma możliwość odebrania oraz odczytania przesłanej na niego wiadomości w ciągu zaledwie kilku chwil od jej otrzymania.
Szybkością oraz wysokim wskaźnikiem odczytywania wiadomości SMS marketing zdecydowanie góruje więc nad innymi narzędziami promocyjnymi, w tym nad tradycyjnym e-mail marketingiem. Zdecydowana większość użytkowników sprawdza bowiem swoją elektroniczną skrzynkę pocztową zaledwie parę razy dziennie, SMS-y natomiast otwieramy w krótkim czasie zaraz po ich otrzymaniu. Zastępując e-mail marketing SMS marketingiem firmy mają więc zdecydowanie większe szanse na dotarcie ze swoją ofertą do szerokiego grona klientów, skłonienia ich do zakupu konkretnego produktu lub usługi bądź skorzystania z danej oferty promocyjnej.
Jak w praktyce wygląda SMS marketing?
Masowa wysyłka SMS-ów, na której opiera się SMS marketing, jest realizowana w oparciu o specjalne platformy internetowe udostępniające swoim użytkownikom usługi SMS API. Każda firma, która pragnie wykorzystać to nowoczesne narzędzie marketingowe dla lepszego promowania swoich usług musi jednak posiadać własną bazę danych klientów. Najistotniejszą w niej informacją są numery telefonów komórkowych, na które będziemy wysyłali wiadomości promocyjne. Im większą bazą danych z kontaktami do klientów dana firma dysponuje, tym większe szanse na skuteczną kampanię SMS marketingową. Z tego powodu warto już na samym początku swojej działalności zadbać o jej budowanie.
Aby realizować masową wysyłkę wiadomości tekstowych musimy połączyć bazę danych z wybraną platformą do masowej wysyłki SMS-ów. Popularne serwisy internetowe oferują swoim użytkownikom także szereg innych, przydatnych funkcji, które znacznie ułatwiają realizowanie skutecznych kampanii SMS marketingowych. Za ich pomocą możliwe jest bowiem m. in. zaplanowanie dnia oraz godziny, kiedy ma automatycznie ruszyć nasza kampania, personalizowanie wiadomości kierowanych do klientów, dodawanie do nich skróconych linków prowadzących do firmowej strony internetowej oraz monitorowanie efektów kampanii.
Dla sukcesu każdej kampanii SMS marketingowej ogromne znaczenie odgrywa wyznaczenie odpowiedniego dnia oraz godziny, w którym ma ona wystartować. SMS-y docierają bowiem na urządzenie odbiorców w ułamku sekundy po ich wysłaniu z platformy. Z tego powodu najlepszym przedziałem czasowym na ich wysyłkę są godziny między 9 rano a 21 wieczorem, w dniach od wtorku do piątku.