Indywidualnie planowane programy lojalnościowe
W dobie social mediów i coraz większej ilości prężnie rozwijających się małych marek, powodzenie firmy wymaga nieustannego przekonywania do siebie klientów. Nie ma wątpliwości, iż dobrze zaplanowany program lojalnościowy przysłuży się każdej firmie, niezależnie od jej wielkości i czasu funkcjonowania na rynku. Przedsiębiorstwa korzystające z programów lojalnościowych odnotowują pokaźne zyski, co udowadniania, że pozyskanie jak największego grona lojalnych klientów może okazać się kluczem do sukcesu marki.
Profesjonalne planowanie programów lojalnościowych
Samodzielne wdrożenie programu lojalnościowego może być niezwykle angażujące i czasochłonne, dlatego naprzeciw potrzebom przedsiębiorców wychodzą specjalizujące się w tych procesach firmy, takie jak Spartavity. Dzięki pomocy specjalistów opracowywanie i obsługiwanie systemów pozyskiwania lojalnych klientów staje się proste. Niewątpliwie profesjonalne planowanie programów lojalnościowych znacząco pomaga w osiągnięciu sukcesu.
Co oferuje Spartavity?
Spartavity ma w swojej ofercie systemy i narzędzia ułatwiające klientom planowanie, wdrażanie i zarządzanie programami lojalnościowymi. Przykładowo, Sparta Loyalty Platform to narzędzie pozwalające na kompleksowe wdrożenie wybranego programu lojalnościowego zarówno małym, jak i dużym firmom. Korzystająca z platformy, firma jest w stanie optymalizować swoje procesy komunikacyjne i analityczne. Narzędzie przydaje się do wprowadzenia i zarządzania już zaplanowanym programem lojalnościowym. Co jednak w przypadku, gdy marka nie ma opracowanej strategii? Jak wygląda początek współpracy?
Jak wygląda współpraca z profesjonalistami?
Przed rozpoczęciem wdrażania procesu każdy klient przechodzi przez kilka kroków, dzięki którym będzie w stanie opracować swój unikalny program lojalnościowy. Etap konsultacji przeprowadzany przez Sparta Consulting pozwala na rozeznanie się w potrzebach i oczekiwaniach danej marki. Firma kładzie nacisk na indywidualne podejście do klienta i obiektywizm w ocenie możliwości. W pierwszym etapie określane jest KPI oraz możliwości marki, prognozowane są też zyski w przyszłych latach działania.
Drugim krokiem jest przedstawienie i dobór odpowiednich mechanizmów, dzięki którym wcześniej określone cele będą mogły zostać w pełni zrealizowane. Proponowane rozwiązania dostosowane są zarówno do indywidualnych potrzeb klienta, jak i do docelowego odbiorcy. Krok trzeci i czwarty opierają się na poszerzeniu wiedzy o dodatkowe możliwości, jakie oferuje program oraz skupienie się na ulepszaniu i rozwoju wdrożonego programu lojalnościowego. Na tych etapach pomocne są narzędzia, takie jak wspomniane wcześniej Sparta Loyalty Platform czy Sparta Gift Cards.
Niewątpliwie dzisiaj wdrożenie programu lojalnościowego to już nie tyle możliwość, ile raczej konieczność. Niemniej jednak nie wystarczy po prostu wprowadzić program. Powinien być on dobrze zaplanowany i skrojony pod indywidualne cechy danej firmy. Tylko wtedy można mieć pewność, że program zapewni sukces. Dlatego też podczas planowania programu lojalnościowego warto współpracować z fachowcami.