Efektywne wykorzystywanie możliwości promocji na Facebooku
Możliwości reklamy, jakie daje najpopularniejszy portal społecznościowy sprawia, że wiele firm przeniosło właśnie tam swoją działalność. Aby przynosiła efekty w postaci realnych zysków, wskazane jest rozsądne dobieranie treści reklamowych i sugerowania się przeznaczonym na nie budżetem. Warto zatem kierować się kilkoma wskazówkami przynoszącymi wiele korzyści dla firm.
Efektywność reklam na Facebooku
Prowadząc kampanie reklamowe na Facebooku należy mieć oczy szeroko otwarte, najczęściej wymagane jest przetestowanie kilku opcji, by znaleźć tę odpowiednią dla siebie. Oczywiście wymaga to nakładów finansowych, ale nie ma nic za darmo – trzeba się z tym liczyć. Z drugiej strony niemal każda płatna promocja na Facebooku przyciąga odbiorców, skutek bywa różny, ale aktywność związana z postami rośnie. Portal cały czas wprowadza kolejne modyfikacje w opcjach promowania i struktury poszczególnych kampanii, w ten sposób pojawiły się między innymi grupy reklam. Zamiast dwóch stopni, mamy obecnie trzy, lecz najważniejsze jest zawsze określenie celu danej kampanii. Ten zależy od priorytetów firmy, jednej wystarczają polubienia i komentarze, inni uznają sukces dopiero, gdy odnotowują wzrost sprzedaży. Trudno się temu dziwić, przecież do tego sprowadza się każda promocja na facebooku, a przynajmniej powinna. Zawsze powinno się skorzystać z wyboru kampanii z różnorodnymi celami, a po ich zakończeniu porównać efektywność każdej. Do tego niezbędne jest określenie wskaźników, zasadniczo zostały one podzielone na trzy grupy, czyli zaplanowany budżet, stosunek osiągniętego efektu do wydatków i przełożenie kampanii na aktywność. Chodzi tutaj oczywiście o ilość reakcji pozostawionych pod promowanymi postami.
Promocja na Facebooku, a harmonogram
By promocja na Facebooku rzeczywiście była efektywna, należy ją dokładnie zaplanować i stworzyć na tej podstawie harmonogram. Bierze się przy tym pod uwagę dzień tygodnia i godziny wyświetlania się reklam oraz grupy ich aktywnych odbiorców. W ustawieniach reklam wybiera się tak naprawdę wiele kryteriów, nawet grupę zainteresowań, specyfikę urządzeń, na których korzysta się z Facebooka, czy nawyki zakupowe. Odpowiedni plan działania jest zatem podstawą przeprowadzanych działań promocyjnych, by dotrzeć do największej liczby osób, które mogą wykazać zainteresowanie oferowanymi produktami i usługami. Poza tym promocja na Facebooku musi być dobrana pod względem targetowania, czego dokonuje się poprzez wybór najważniejszych kryteriów. Gdy po przetestowaniu kilku możliwości promowania wyklaruje się, które opcje przyniosły najlepszy efekt, na te trzeba stawiać w kolejnych kampaniach. Odnalezienie złotego środka nie jest podawane na tacy, wymagana jest taktyka i przemyślane ruchy na każdym kroku promowania strony oraz pojedynczych postów. Działa to w obie strony, ponieważ wszystkie reklamy, które nie są w żaden sposób efektywne, stają się zbędne i musimy z nich zrezygnować. W ten sposób budżet nie zostanie nadszarpnięty przez podejmowanie złych decyzji.