SMS marketing. 3 istotne powody, dla których warto z niego korzystać!

SMS marketing to skuteczne narzędzie reklamowe, z którego korzystaniem wiążą się dziś liczne korzyści. Jest to obecnie jedna z najchętniej wybieranych metod komunikacji na linii klient-firma, które pozwala skutecznie zwiększyć sprzedaż, wzbudzić zainteresowanie i zaufanie odbiorcy do firmy lub marki oraz zmniejszyć pomiędzy nimi dystans.

Jakie są najważniejsze atuty SMS marketingu, dla których warto z niego regularnie korzystać?

1. Najwyższy współczynnik otwierania wiadomości

Telefon komórkowy to urządzenie, które w dzisiejszych czasach posiada praktycznie każdy człowiek. Większość osób używa nowoczesnych smartfonów, które pozwalają im nie tylko odbierać oraz wykonywać połączenia głosowe i SMS-y, ale także korzystać z Internetu. Ponadto, telefon każdy z nas nosi zawsze przy sobie, co sprawia, że przychodząca na urządzenie wiadomość jest otwierana i odczytywana już po chwili od jej otrzymania.

Usługa SMS API oferowana na Apifonica pozwala na dostarczenie nawet tysięcy wiadomości na telefony odbiorców w czasie zaledwie kilku sekund. Współczynnik ich otwierania wynosi natomiast aż 98%, co nie ma sobie równych wśród innych narzędzi marketingowych. Dla porównania, współczynnik otwarcia w przypadku e-maili wynosi zaledwie 22%, a postów w social media 12%. Korzystając z SMS marketingu mamy więc gwarancję, że praktycznie każda wysłana przez nas wiadomość zostanie przeczytana przez odbiorcę, a od tego już zaledwie krok dzieli nas od sprzedaży.

2. Wysoki współczynnik konwersji

Sam współczynnik otwierania wiadomości to jednak jeszcze nie wszystko. SMS marketing jest bowiem uznawany za najskuteczniejsze obecnie narzędzie sprzedażowe. Wynika to z bardzo wysokiego współczynnika konwersji, który w przypadku krótkich wiadomości tekstowych wynosi od 30 do 40%. W praktyce oznacza to więc, że średnio co trzeci klient, który otrzyma od nas wiadomość informującą o promocji, skorzysta z niej dokonując zakupu.

SMS marketing realizowany za pomocą nowoczesnych i sprawdzonych narzędzi do masowej wysyłki wiadomości tekstowych dostępnych na Apifonica jest więc w stanie skutecznie podnieść sprzedaż oraz pozytywnie wpłynąć na budżet i działalność każdej korzystającej z niego firmy.

3. Szybka reakcja klientów na otrzymaną wiadomość

Zaletą korzystania z nowoczesnego SMS marketingu jest także możliwość uzyskania najszybszej reakcji odbiorców na prowadzone działania reklamowe. Wynika to wprost z charakteru wykorzystywanego narzędzia reklamowego – SMS dociera bowiem na urządzenie odbiorcy w kilka sekund i niemal natychmiast jest przez niego odczytywany, co pozwala mu na szybką reakcję na treść przekazu.

Według statystyk, klient potrzebuje średnio zaledwie 90 sekund, aby odczytać otrzymaną wiadomość oraz na nią zareagować. W przypadku tradycyjnego e-maila czas ten wynosi natomiast aż 90 minut, co znacznie opóźnia reakcję klienta, a firmie uniemożliwia czerpanie natychmiastowych korzyści z prowadzonej akcji marketingowej. Narzędzie do wysyłki SMS-ów na Apifonica pozwala ponadto na monitorowania wysyłki SMS-ów, co daje gwarancję ich dostarczenia do odbiorców z sukcesem oraz stałe obserwowanie statystyk.

Partnerem artykułu jest Apifonica - więcej na Apifonica.com.

 

Podobne artykuły

Najważniejsze informacje o SMS marketingu.


SMS marketing. 3 istotne powody, dla których warto z niego korzystać!.


Pomysły na dobre nagłośnienie gitary.


Jak wybrać perkusję - najważniejsze porady.